Všeobecné obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
obchodní firmy
Alois Podařil - Stroje Humpolec
se sídlem Lýskova 2073/57, 155 00 Praha 5
identifikační číslo: 43941931
zapsané v živnostenském rejstříku vedeném Úřadem městské části Praha 13
Provozovnou : Čejov čp. 286, 396 01 Humpolec
OBSAH:
- ÚVODNÍ USTANOVENÍ
- UZAVŘENÍ SMLOUVY
- Uzavření smlouvy mimo internetový obchod
- CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY
- ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY UZAVŘENÉ SPOTŘEBITELEM
- ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY UZAVŘENÉ PODNIKATELEM
- PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
- Práva z vadného plnění u kupní či jiné smlouvy se spotřebitelem – týká se pouze spotřebitele
- Práva z vadného plnění u kupní či jiné smlouvy s podnikatelem – týká se pouze podnikatele
- ZÁRUKA A ZÁRUČNÍ DOBA
- PODMÍNKY POSKYTOVÁNÍ MIMOZÁRUČNÍHO A POZÁRUČNÍHO SERVISU
- ZAPŮJČENÍ ZBOŽÍ
- DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
- OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
- DORUČOVÁNÍ, ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ
- ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Tyto obchodní podmínky obchodní firmy Alois Podařil - Stroje Humpolec, se sídlem, Lýskova 2073/57, 155 00 Praha 5, identifikační číslo: 43941931, zapsané v živnostenském rejstříku vedeném Úřadem městské části Praha 13, upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklá v souvislosti nebo na základě smlouvy (dále jen „smlouva“) uzavírané mezi dodavatelem a odběratelem, jakož i mezi prodávajícím a odběratelem (viz níže), ale i jiných právních vztahů, které mezi stranami vzniknou. Tyto VOSP jsou nedílnou součástí každé smlouvy. Tyto VOSP jsou subsidiárně platné pro veškeré právní vztahy, které mezi stranami vzniknou, není-li stranami výslovně sjednáno v písemné podobě jinak.
1.2. Není-li uvedeno jinak, mají následující pojmy níže uvedený význam:
„Odběratelem“ je spotřebitel nebo podnikatel.
„Spotřebitelem“ je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s dodavatelem nebo s ním jinak sjedná poskytnutí služby nebo převod zboží.
„Podnikatelem“ je fyzická nebo právnická osoba, která samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku a v této souvislosti sjedná poskytnutí služby nebo převod zboží s dodavatelem. Za podnikatele je považována mj. také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele. Uvede-li odběratel IČ a neuvede-li výslovně, že sjednává poskytnutí služby nebo převod zboží mimo rámec svého podnikání, a to nejpozději při uzavření smlouvy, má se za to, že vystupuje v právních vztazích s dodavatelem jako podnikatel.
„STROJ“ jedná se o zařízení - zboží, předmět prodeje poskytované dodavatelem.
„VOSP“ nebo „obchodní podmínky“ jsou tyto obchodní podmínky a servisní podmínky.
„Webovou stránkou“ jsou webové stránky umístěné na internetové adrese www.strojehumpolec.cz. Webová stránka www.strojehumpolec.cz neobsahuje možnost nákupu strojů a služeb a souží pouze pro informování jejích návštěvníků, a to zejména o sortimentu strojů a služeb nabízených firmou Alois Podařil - Stroje Humpolec o možnostech nákupu strojů a služeb.
„Provozovatelem“ je firma Alois Podařil - Stroje Humpolec sídlem Lýskova 2073/57, 155 00 Praha 5 identifikační číslo: 43941931, zapsané v živnostenském rejstříku vedeném Úřadem městské části Praha 13
„Prodávajícím“ je podnikatel totožný s provozovatelem.
„Dodavatelem“ je je firma Alois Podařil - Stroje Humpolec sídlem Lýskova 2073/57, 155 00 Praha 5 identifikační číslo: 43941931, zapsané v živnostenském rejstříku vedeném Úřadem městské části Praha 13.
1.3. Ustanovení odchylná od VOSP je možné sjednat v kupní či jiné písemné smlouvě. Odchylná ujednání v kupní či jiné písemné smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto VOSP.
1.4. Smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce a právní vztah jimi založený se řídí českým právem a českým právním řádem s vyloučením kolizních norem, nedohodnou-li se smluvní strany výslovně jinak. K řešení sporů z těchto právních vztahů jsou příslušné české soudy a jde-li o právní vztah s osobou, jež má sídlo nebo bydliště v zahraničí, je příslušným soudem Obvodní soud pro Prahu 1.
1.5. Znění obchodních podmínek může dodavatel měnit či doplňovat a činí tak zpravidla k 1.1. daného roku. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá v době účinnosti předchozího znění VOSP pro daný smluvní vztah, smlouva se řídí těmi VOSP, které byly platné a účinné ke dni vzniku smlouvy.
1.6. Použití všeobecných podmínek či jiných vzorových smluv či formulářů odběratele, i když jsou k objednávce či poptávce připojeny, nejsou přípustné a dodavatel je neakceptuje, ledaže by se na tom strany výslovně písemně dohodly ve smlouvě.
1.7. Pro případ uzavření smlouvy prostřednictvím prostředku komunikace na dálku dodavatel odběrateli, který je spotřebitelem, sděluje, že
- v případě odstoupení od smlouvy ponese odběratel náklady spojené s navrácením stroje, přičemž jde-li o smlouvu uzavřenou prostřednictvím prostředku komunikace na dálku na stroj, který nemůže být pro svou povahu vrácen obvyklou poštovní cestou, potom ponese odběratel přímé náklady spojené s vrácením stroje v přesné výši účtované zvoleným přepravcem . Cena dopravy se může lišit v závislosti na podmínkách stanovených jednotlivými dopravci, dobou sjednání dopravy, apod. Dodavatel odběrateli na požádání cenu dopravy zjistí a na jeho žádost v přiměřené lhůtě sdělí.
- v případě, že odběratel má zájem uplatnit stížnost, lze se obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru, který je blíže specifikován v čl. 11.3 až 11.4 těchto VOSP.
2.1. Uzavření smlouvy mimo internetový obchod
2.1.1. Smlouvou se pro účely těchto VOSP rozumí písemná (i e-mailová), osobně ústně provedená nebo telefonická objednávka odběratele potvrzená dodavatelem anebo smlouva vzniklá konkludentně převzetím zboží či přijetím služby odběratelem.
2.1.2. V případě souhlasu s podmínkami objednávky potvrdí dodavatel odběrateli přijetí objednávky, a to i telefonicky, zpravidla do 3 pracovních dnů od jejího doručení dodavateli.
2.1.3. Smlouva je uzavřena okamžikem doručení potvrzení objednávky odběrateli, nejpozději však převzetím stroje či přijetím služby odběratelem.
2.1.4. Tyto VOSP nahrazují veškerá jiná ústní i písemná prohlášení a ujednání stran ohledně jednotlivého obchodního případu učiněná či uzavřená přede dnem účinnosti těchto obchodních podmínek pro právní vztah smluvních stran, s výjimkou smlouvy samotné.
2.1.5. Dodavatel je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství, výše ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat odběratele o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
2.1.6. Odběratel souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání smlouvy. Náklady vzniklé odběrateli při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí odběratel sám, přičemž dodavatel sděluje odběrateli, že tyto náklady při komunikaci s dodavatelem se neliší od základní sazby, kterou si sjednal odběratel.
2.1.7. Při vzájemně dohodnutém snížení nebo stornování objednávky uhradí odběratel dodavateli všechny vyúčtované náklady, které dodavateli tímto vzniknou. Dojde-li k písemné dohodě o změně provedení stroje oproti sjednaným podmínkám, prodlužuje se dodací lhůta o dobu, kterou tyto změny vyžadují, pokud není stanoveno písemně jinak.
2.2. Uzavření smlouvy prostřednictvím internetového obchodu
2.2.1. Prodávající neprovozuje internetový obchod a veškerá prezentace strojů umístěná ve Webové stránce je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní či jinou smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
- CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY
3.1. Pokud je uvedená cena u stroje je uvedena vždy v českých korunách bez DPH a zároveň s DPH. Cena stroje neobsahuje náklady na dopravu a instalaci. Zboží a případné náklady spojené s dodáním stroje dle smlouvy může odběratel uhradit dodavateli následujícími způsoby:
- v hotovosti v provozovně dodavatele
- na základě zálohové faktury platbou předem
- v hotovosti na dobírku v místě určeném odběratelem v objednávce;
- bezhotovostním převodem na bankovní účet dodavatele uvedený v daňovém dokladu – faktuře vystaveném dodavatelem
Způsob uhrazení ceny stroje nebo služby a případných nákladů spojených s dodáním stroje dle smlouvy bude dohodnut před uzavřením smlouvy.
3.2. Společně s cenou je odběratel povinen zaplatit dodavateli také náklady spojené s balením a dodáním stroje ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále cenou i náklady spojené s dodáním stroje.
3.3. V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je cena splatná při převzetí stroje.
3.4. Dodavatel je oprávněn požadovat uhrazení celé ceny nejpozději před předáním stroje odběrateli.
3.5. Případné slevy z ceny stroje poskytnuté dodavatelem odběrateli nelze vzájemně kombinovat.
3.6. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví dodavatel ohledně plateb prováděných na základě smlouvy odběrateli daňový doklad – fakturu. Dodavatel je plátcem daně z přidané hodnoty. Vystavuje-li dodavatel daňový doklad – fakturu, vzniká mu oprávnění fakturovat dnem odeslání nebo předání stroje odběrateli. Nebylo-li dohodnuto ve smlouvě jinak, je daňový doklad - faktura splatná ve lhůtě 10 dnů ode dne svého vystavení.
3.8. Je-li odběratel v postavení spotřebitele v prodlení s úhradou ceny, nebo jiného splatného dluhu (peněžitého dluhu) vůči dodavateli, dodavatel je oprávněn odběrateli účtovat zákonný úrok z prodlení ve výši dle platných právních předpisů. V ostatních případech dodavatel a odběratel sjednávají, že pro případ prodlení s úhradou ceny nebo kterékoliv splatné pohledávky (peněžitého dluhu) je odběratel povinen zaplatit dodavateli úrok z prodlení ve výši 0,05% z dlužné částky za každý den prodlení, nepřesáhne-li prodlení 30 dní. Přesáhne-li prodlení 30 dnů, pak úrok z prodlení počínaje 31. dnem prodlení činí 0,1% z dlužné částky za každý den prodlení, až do zaplacení.
3.9. Jednostranné započtení provedené odběratelem, při němž by byla započtena pohledávka odběratele proti pohledávce dodavatele na zaplacení ceny stroje podle smlouvy bez písemného souhlasu dodavatele, není přípustné a nepřihlíží se k němu.
- ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY UZAVŘENÉ SPOTŘEBITELEM
4.1.Odběratel, který je spotřebitelem, bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od smlouvy o dodávce stroje, který byl upraven podle přání odběratele nebo pro jeho osobu, použitého - bazarového stroje zakoupeného v provozovně prodávajícího, od smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit a od smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal, dále není možné odstoup
4.2. Nejedná-li se o případ uvedený v odst. 4.1. obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze od smlouvy odstoupit podle zákona, má odběratel, který je spotřebitelem, v případě, že k uzavření smlouvy došlo prostřednictvím prostředku komunikace na dálku nebo mimo prostor obvyklý pro dodavatele podnikání, v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí stroje nebo zboží odběratelem nebo jím určenou třetí osobou, přičemž v případě, že předmětem smlouvy je několik druhů strojů nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od smlouvy musí být dodavateli odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě.
4.3. V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 4.2 obchodních podmínek se smlouva od počátku ruší. Stroj musí být odběratelem vrácen do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy dodavateli. Odstoupí-li odběratel od smlouvy, nese odběratel náklady spojené s navrácením zboží dodavateli, a to i v tom případě, kdy stroj nemůže být vrácen pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Dodavatel převezme stroj od odběratele v domácnosti odběratele na své náklady pouze v případě, jestliže jsou současně splněny tyto zákonem stanovené podmínky:
(i) spotřebitel odstoupí od smlouvy uzavřené mimo prostor obvyklý pro podnikatelovo podnikání,
(ii) stroj byl dodán do domácnosti spotřebitele v okamžiku uzavření smlouvy a
(iii) povaha stroje jej neumožňuje odeslat obvyklou poštovní cestou.
4.4. V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 4.2 obchodních podmínek vrátí dodavatel peněžní prostředky přijaté od odběratele do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy odběratelem, a to stejným způsobem, jakým je dodavatel od odběratele přijal. Dodavatel je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté odběratelem již při vrácení stroje odběratelem či jiným způsobem, pokud s tím odběratel bude souhlasit a nevzniknou tím odběrateli další náklady. Odstoupí-li odběratel od smlouvy, dodavatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky odběrateli dříve, než mu odběratel stroj vrátí nebo prokáže, že zboží dodavateli odeslal.
4.6. Nárok na úhradu škody vzniklé na stroji je dodavatel oprávněn jednostranně započíst proti nároku odběratele na vrácení ceny. V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 4.2 odpovídá spotřebitel podnikateli za snížení hodnoty stroje, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto strojem jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi stroje, včetně jeho funkčnosti. Nakládání se strojem způsobem nutným k obeznámení se s jeho povahou a vlastnostmi znamená takové nakládání, k jakému by došlo v provozovně dodavatele při jeho předání odběrateli v případě jeho osobní koupě odběratelem v provozovně dodavatele.
4.7. Do doby převzetí stroje odběratelem je dodavatel oprávněn kdykoliv od smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí dodavatel odběrateli cenu, pokud ji již zaplatil, bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený odběratelem.
4.8. Je-li společně se strojem poskytnut odběrateli dárek, je darovací smlouva mezi dodavatelem a odběratelem uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od smlouvy odběratelem, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a odběratel je povinen spolu se strojem dodavateli vrátit i poskytnutý dárek.
4.9.Pro odstranění pochybností se uvádí, že ustanovení tohoto článku obchodních podmínek se nevztahují na smlouvu, kde odběratel je podnikatelem.
- ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY UZAVŘENÉ PODNIKATELEM
5.1.Prodlení prodávajícího s dodáním stroje se považuje za nepodstatné porušení smlouvy. V případě, že prodávající nedodá stroj ani v novém termínu dohodnutém s kupujícím podnikatelem, je kupující podnikatel oprávněn od smlouvy odstoupit, kdy toto odstoupení musí být písemné a musí být doručeno prodávajícímu.
5.2.Pokud je stroj dodáván v obalu, který je kupujícím podnikatelem zničen a stroj po vrácení z důvodu odstoupení nelze již prodat jako nový, má prodávající nárok na náhradu znehodnocení stroje, kdy výše znehodnocení je určena jako rozdíl mezi kupní cenou, za které byl stroj prodán a kupní cenou, za které je možnyý stroj prodat jako použitý.
5.3.Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy pro prodlení s úhradou kupní ceny nebo v důsledku opakovaného neposkytnutí součinnosti kupujícího podnikatele při doručování stroje, kdy v tomto případě není dotčeno právo prodávajícího na náhradu škody.
5.4.Je-li společně se strojem poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se strojem prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek. V případě, že tyto nebudou vráceny zpět, budou tyto hodnoty chápány jako bezdůvodné obohacení kupujícího. Není-li vydání předmětu bezdůvodného obohacení dobře možné, má prodávající právo na peněžitou náhradu ve výši obvyklé ceny.
5.5.Kupující nemůže vrátit stroj formou dobírky a prodávající tento způsob vrácení stroje odmítne převzít. Veškeré náklady s tímto spojené hradí kupující.
- PŘEVZETÍ ZBOŽÍ, PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ, DODACÍ LHŮTA
5.1. V případě, že je způsob dopravy stroje smluven na základě zvláštního požadavku odběratele, nese odběratel riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
5.2. Odběratel má možnost vybrat z následujících způsobů přepravy zboží:
(i) zdarma:
- osobní převzetí v provozovně dodavatele,
(ii) za úplatu:
- balíková přeprava prostřednictvím dopravce zvoleného dodavatelem, je-li pro daný případ nákupu nabízena,
- přeprava prostřednictvím interních prostředků dodavatele do místa určeného odběratelem, je-li pro daný případ nákupu nabízena.
5.3. Dodací lhůta začíná u stroje, které bude odběratelem placeno při převzetí, tj. na dobírku, běžet dnem platného uzavření smlouvy dle článku 2. těchto obchodních podmínek. V případě, že odběratel zvolil jinou variantu úhrady než zaplacení stroje při jeho převzetí, tj. např. převodem platby z účtu na účet, začíná dodací lhůta běžet až od úplného zaplacení ceny, tj. od připsání příslušné částky na účet dodavatele. Konkrétní termíny dodání jsou uvedeny u stroje anebo je lze získat dotazem u dodavatele.
5.4. V případě, že objednaný stroj není možné dodat v uvedeném termínu, bude dodavatel odběratele o tomto neprodleně informovat spolu s informací o náhradním termínu dodání objednaného zboží, a v případě, že takovéy stroj není již k dispozici, dodavatel může nabídnout výrobek jiný, srovnatelný s původním. Pokud odběratel se změnou nesouhlasí anebo v případě, kdy dodavatel nemůže nabídnout srovnatelnou náhradu objednaného stroje, má odběratel i dodavatel právo od smlouvy odstoupit. V případě odstoupení od smlouvy si smluvní strany vrátí vše, co si před odstoupením od smlouvy vzájemně plnily. Pro odstranění pochybností se uvádí, že v případě, že již došlo k částečnému dodání zboží odběrateli a odběratel odstoupí s účinnosti i ohledně tohoto již dodaného zboží, není dodavatel povinen zajistit ani uhradit přepravu tohoto zboží zpět dodavateli z domácnosti či místa podnikání anebo sídla či jiného místa určeného odběratelem, ani vrátit odběrateli jím uhrazenou cenu přepravy stroje k odběrateli, neboť cena přepravy není součástí ceny stroje. To se netýká odstoupení od smlouvy spotřebitelem dle čl. 4. těchto VOSP.
5.5. Dodání stroje prostřednictvím přepravy dle odst. 5.2. obchodních podmínek probíhá ve dnech pondělí až pátek od 9:00 do 18:00 hodin.
5.6. Je-li dodavatel podle smlouvy povinen dodat stroj na místo určené odběratelem v objednávce, je odběratel povinen převzít stroj při dodání.
5.7. V případě, že je z důvodů na straně odběratele nutné doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je odběratel povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním stroje, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
5.8. Dodavatel je povinen spolu se strojem, který je novým strojem dodat veškerou dokumentaci týkající se zboží, tj. návod k obsluze, záruční list, atd. Odběratel je při převzetí stroje povinen podepsat dodací list, který slouží jako doklad o převzetí stroje a doklad o převzetí zásilky se zbožím v případě dodání stroje přepravou. Toto ustanovení neplatí pro prodej použitého - bazarového zboží, kde prodávající vyhrazuje právo prodeje zboží bez návodu k obsluze , rozpadu náhradních dílů, elektrických, pneumatických, hydraulických schémat zapojení.
5.9. Při převzetí stroje od přepravce je odběratel povinen zkontrolovat neporušenost obalů stroje a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. Jeví-li zásilka známky zjevného poškození nebo jiných porušení obalu svědčících o neoprávněném vniknutí do zásilky, odběratel je povinen převzetí zásilky odmítnout. Neučiní-li tak, není oprávněn namítat poškození výrobku při přepravě a má se za to, že zásilka byla doručena odběrateli nepoškozená. Podpisem dodacího listu odběratel stvrzuje, že zásilka splňovala všechny podmínky a náležitosti výše uvedené a na pozdější reklamaci o porušenosti obalu zásilky nebude brán zřetel.
5.10. Odběratel je povinen poškození stroje při přepravě, které nebylo zjevné před otevřením zásilky, reklamovat nejpozději do 3 dnů od převzetí zboží, aby tím umožnil dodavateli bezodkladné uplatnění nároků z vadně provedené přepravy stroje vůči přepravci. Nevyrozumí-li odběratel dodavatele o poškození strojenejpozději do 3 dnů od otevření zásilky, má se za to, že stroj při převzetí odběratelem bylo nepoškozené.
5.12. Odběratel je povinen přijmout i částečné plnění a přijmout plnění i před dobou dodání dle smlouvy.
5.13. Další práva a povinnosti stran při přepravě stroej mohou upravit zvláštní dodací podmínky dodavatele, jsou-li dodavatelem vydány.
- PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
6.1. Práva z vadného plnění u kupní či jiné smlouvy se spotřebitelem
6.1.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).
6.1.2. Dodavatel odpovídá odběrateli, že stroj při převzetí nemá vady. Zejména dodavatel odpovídá odběrateli, že v době, kdy odběratel stroj převzal:
- má stroj vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které dodavatel nebo výrobce popsal nebo které odběratel očekával s ohledem na povahu stroje a na základě reklamy jimi prováděné,
- se stroj hodí k účelu, který pro jeho použití dodavatel uvádí nebo ke kterému se stroj tohoto druhu obvykle používá,
- stroj odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je stroj v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- Stroj vyhovuje požadavkům právních předpisů.
6.1.3. Ustanovení uvedená v odst. 6.1.2. obchodních podmínek se nepoužijí u stroje prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení stroje způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého stroje na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou měl stroj při převzetí odběratelem, nebo vyplývá-li to z povahy stroje.
6.1.4. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí nového stroje a v průběhu 3 měsíců od převzetí stroje použitého , má se za to, že stroj byl vadný již při převzetí. Odběratel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců (24) od převzetí u zboží nového a v době dvanácti měsíců (12) u stroje použitého odběratelem, není-li v prohlášení o záruce stanovena doba odlišná.
6.1.5. Byla-li v katalogu, na webových stránkách odběratele, v záručním listu přiloženém ke stroji, na prodávaném stroji, na jeho obalu, v návodu připojenému ke stroji anebo v reklamě uvedena doba, po kterou lze zboží použít, tj. záruční doba delší, než je uvedeno v čl. 6.1.4. („prodloužená záruční doba“), odpovídá dodavatel za to, že zboží bude po záruční dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Pokud je trvání prodloužené záruční doby podmíněno splněním podmínek uvedených spolu s prohlášením o záruce, platí záruka jedině tehdy, jsou-li tyto podmínky splněny. Typicky takovou podmínkou bude provedení a uhrazení servisní prohlídky stroje za úhradu již po prvním roce užívání stroje a dále v každém dalším roce jeho užívání. Takto smluvně poskytnutá záruční doba začíná běžet ode dne převzetí stroje odběratelem.
6.1.6. Práva z vadného plnění uplatňuje odběratel u dodavatele na adrese jeho provozovny, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného stroje, případně i v místě podnikání. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik přijetí oznámení odběratele o uplatnění reklamace. Odběratel je povinen nejpozději dodat stroj ke zjištění o jakou vadu se jedná, nejpozději následující pracovní den po oznámení o uplatnění reklamace. Nedodá-li odběratel zboží včas, lhůta určená pro vyřízení reklamace se prodlužuje o stejný počet dnů, o které byl odběratel v prodlení s doručením zboží ke zjištění, o jakou vadu se jedná.
6.1.7. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností dodavatele za vady může upravit reklamační řád dodavatele.
6.1.8.V případě uplatnění nároku z odpovědnosti za vady se přihlíží k povaze reklamované vady. Odběratel má především právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady opravou vadného stroje. Není-li oprava stroje možná či vhodná, může odběratel požadovat výměnu jen součásti stroje, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může odběratel žádat přiměřenou slevu z ceny stroje nebo od smlouvy odstoupit. Při určování výše slevy vždy jen a pouze dodavatel přihlíží k rozsahu vady a jejímu charakteru, stupni a způsobu opotřebení stroje, délce jeho užívání a k možnostem jeho dalšího použití.
6.1.9. V reklamaci odběratel uvede a předloží:
- jméno a příjmení, kontaktní adresa, telefon kontaktní osoby, se kterou má být v této věci jednáno
- doklad o zaplacení zboží
- popis vady – např. písemným popisem či fotografickou dokumentací.
6.1.10. V případě uplatnění reklamace e-mailem dodavatel písemně potvrdí přijetí oznámení reklamace.
6.1.11. Dodavatel nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří (3) pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává přiměřená doba potřebná podle druhu zboží k odbornému posouzení vady. O reklamaci je s odběratelem sepsán reklamační protokol, jehož obsahem je datum, kdy odběratel reklamaci uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace odběratel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. V případě, že reklamace je dodavatelem uznána jako oprávněná, bude o této skutečnosti odběratel vyrozuměn a bude mu sdělen způsob odstranění reklamované vady. Dodavatel je povinen vyřizovat reklamace bez zbytečného odkladu, nejdéle však ve lhůtě 30 dnů, pokud se odběratel s dodavatelem nedohodnou jinak.
6.1.12. Dodavatel informuje odběratele o vyřízení reklamace a o tom, do jaké lhůty si má daný stroj vyzvednout. Nedoručí-li dodavatel odběrateli informaci o vyřízení reklamace z důvodu na straně dodavatele či odběratele ve lhůtě 30 dnů, je odběratel povinen vyzvednout si daný stroj neprodleně po uplynutí 30denní lhůty, ve které měla být reklamace nejpozději vyřízena.
6.1.13. Pokud si odběratel nevyzvedne stroj včas ani po uplynutí 30 dnů ode dne, kdy měl stroj vyzvednout, je dodavatel oprávněn účtovat skladné ve výši v místě a čase obvyklé, které činí 50,- Kč za každý započatý metr čtvereční a den skladování nevyzvednutého zboží. Nevyzvedne-li odběratel stroj ani po uplynutí tří měsíců ode dne vyřízení reklamace, dodavatel je oprávněn k prodeji tohoto stroje za přiměřenou cenu ve smyslu § 2428 občanského zákoníku, a to na účet odběratele; výtěžek odběrateli vydá bez zbytečného odkladu, je však oprávněn odečíst skladné a účelně vynaložené náklady spojené s prodejem, jakož i jiné splatné pohledávky za odběratelem, zejména náklady provedené opravy.
6.1.14. Práva z vadného plnění odběrateli nenáleží, pokud odběratel před převzetím stroje věděl, že stroj má vadu, anebo pokud odběratel vadu sám způsobil:
- nesprávnou nebo neodbornou manipulací,
- nedodržením návodu k obsluze a údržbě nebo používáním stroje v rozporu s návodem k obsluze,
- zanedbáním potřebné nebo pravidelné údržby,
- záměrným nebo mechanickým poškozením,
- neodborným zásahem (zásahem do zboží jinou osobou než dodavatelem nebo jím pověřenou osobou),
- nesprávnou přepravou nebo skladováním (vlhkost, teplota, vibrace, apod.),
- používáním stroje pro jiné účely, než je pro něj obvyklé,
- používáním stroje v nedostatečně větraném (prašném, vlhkém či jinak agresivním) prostředí,
- nesprávným používáním,
- běžným nebo nadměrným opotřebením,
- montáží provedenou jinou osobou než dodavatelem nebo jím pověřenou osobou,
- nesprávným čištěním,
- neodborným nebo nešetrným zacházením,
6.1.15. Nárok na práva z vadného plnění se neuplatní ani v případě:
- byla-li vada způsobena živelnou pohromou nebo zásahem vyšší moci,
- byla-li vada způsobena poškozením jinou osobou než dodavatelem nebo jím pověřenou osobou,
- vad stroje, na které byla poskytnuta sleva, nebo vad, pro které bylo toto zboží zlevněno.
- nepředložil-li odběratel záruční list ke stroji,
- byla-li některá součást zboží nahrazená neoriginální součástí,
- došlo-li k zamlčení skutečného počtu provozních hodin, podmínek provozu a skutečného technického stavu zboží,
6.1.16. Dodavatel není odpovědný za náhodné nebo následné škody vzniklé ve spojení s používáním stroje, nebo jeho selháním.
6.1.17. Záruční list je platný pouze se současně předloženým dokladem o prodeji stroje.
6.1.18. Záruka dle ustanovení 6.1.4. těchto VOSP se nevztahuje na případy, kdy u vybraných součásti stroje, za podmínek jeho obvyklého užívaní, došlo k opotřebení nebo snížení jeho funkce (např. snížení kapacity baterie, opotřebení ostří nástrojů, opotřebení těsnění v hydraulických a pneumatických válcích a ventilech, apod.). V takovém případě se jedná o životnost jednotlivé součásti výrobku, která je závislá na míře užívání stroje.
6.1.19. Uplatněním záruky odběratel nemá právo na:
- úhradu nákladů na jakékoliv seřizovací a nastavovací práce spojené s běžnou dílenskou údržbou stroje, ani na servisní položky, jako jsou například nové ostří nástrojů, baterie, i jejich výměna ložiska, řemeny, ozubené, segmenty, řetězy, závitové tyče, závitové matky, ozuby, ozubená kola, lamače třísek, dále olejové náplně převodovek, náplně hydraulických agregátů, hydraulických a pneumatických hadic, těsnosti pneumatických a hyraulických ventilů a rozvaděčů a pístnic, hydraulických čerpadel, …), jakož i plastové součásti (např. rukojeti, kličky, páčky, nálepky, záslepky, kryty, stěrky, unášeče válečků, pogumované rolny. Dále všech součástí stroje - strojů které jsou v kontaktu s materálem a jsou namáhány třením jako např. Briketovody a čelisti briketovacích lisů. Na díly, které výrobce stroje - stroje označuje jako spotřební materiál.
- Úhradu škod vzniklých provozem stroje přepětím, podpětím, chodem na dvě fáze, nebo chodem na protiběžné nafázování
- úhradu jakékoliv výdajů ve spojitosti s poraněním osob nebo náhodným poškozením majetku,
- kompenzaci za časové ztráty, obchodní ztráty nebo náhradu za poplatky či cenu za zápůjčku náhradního zařízení po dobu záruční opravy.
6.1.20. Dodavatel si vyhrazuje právo rozhodnout o rozsahu a způsobu provedení záruční opravy.
6.1.21. Na všechny originální součásti vyměněné v případě uplatnění práv ze záruky se vztahuje původní záruční doba po zbývající dobu její platnosti.
6.1.22. Záruční opravu je oprávněn vykonávat výhradně autorizovaný servis Alois Podařil nebo jím pověřená osoba.
6.1.23. V případě dalšího prodeje stroje novému vlastníkovi se na stroj nevztahuje původní záruční doba po zbývající dobu její platnosti, pokud dodavatel s původním odběratelem neujedná jinak a to vždy písemně.
6.2. Práva z vadného plnění u kupní či jiné smlouvy s podnikatelem
6.2.1. Dodavatel odpovídá za vady, které má stroj v době jeho předání. Dodavatel neodpovídá za vady, u nichž se prokáže, že byly způsobeny odběratelem, třetí osobou, která není ve smluvním vztahu s dodavatelem, nebo vzniklé v důsledku události vyšší moci. Dále není dodavatel odpovědný za vady vzniklé či způsobené nesprávným nakládáním se strojem, mechanickým poškozením či úmyslným poškozením, běžným opotřebením, nebo živelnou událostí (např. požár, vodovodní havárie, apod.). Vadou není rovněž opotřebení dílů, které jsou spotřebního charakteru nebo podléhají opotřebení.
6.2.2. Práva z vadného plnění odběrateli nenáleží, pokud odběratel před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud odběratel vadu sám způsobil:
- nesprávnou nebo neodbornou manipulací,
- nedodržením návodu k obsluze a údržbě nebo používáním stroje v rozporu s návodem k obsluze,
- zanedbáním potřebné nebo pravidelné údržby,
- záměrným nebo mechanickým poškozením,
- neodborným zásahem (zásahem do stroje jinou osobou než dodavatelem nebo jím pověřenou osobou),
- nesprávnou přepravou nebo skladováním (vlhkost, teplota, vibrace, apod.),
- používáním stroje pro jiné účely, než je pro něj obvyklé,
- používáním stroje v nedostatečně větraném (prašném, vlhkém či jinak agresivním) prostředí,
- nesprávným používáním,
- běžným nebo nadměrným opotřebením,
- montáží provedenou jinou osobou než dodavatelem nebo jím pověřenou osobou,
- nesprávným čištěním,
- neodborným nebo nešetrným zacházením,
6.2.3 Nárok na práva z vadného plnění se neuplatní ani v případě:
- byla-li vada způsobena živelnou pohromou nebo zásahem vyšší moci,
- byla-li vada způsobena poškozením jinou osobou než dodavatelem nebo jím pověřenou osobou,
- vad stroje, na které byla poskytnuta sleva, nebo vad, pro které bylo tento stroj zlevněn.
- nepředložil-li odběratel záruční list ke zboží,
- byla-li některá součást stroje nahrazená neoriginální součástí,
- došlo-li k zamlčení skutečného počtu provozních hodin, podmínek provozu a skutečného technického stavu stroje,
6.2.4. Dodavatel není odpovědný za náhodné nebo následné škody vzniklé ve spojení s používáním oje, nebo jeho selháním.
6.2.5 Záruční list je platný pouze se současně předloženým dokladem o prodeji stroje.
6.2.6. Uplatněním záruky odběratel nemá právo na:
- úhradu nákladů na jakékoliv seřizovací a nastavovací práce spojené s běžnou dílenskou údržbou stroje, ani na servisní položky, jako jsou například nové ostří nástrojů, baterie, i jejich výměna ložiska, řemeny, ozubené, segmenty, řetězy, závitové tyče, závitové matky, ozuby, ozubená kola, lamače třísek, dále olejové náplně převodovek, náplně hydraulických agregátů, hydraulických a pneumatických hadic, těsnosti pneumatických a hyraulických ventilů a rozvaděčů a pístnic, hydraulických čerpadel, …), jakož i plastové součásti (např. rukojeti, kličky, páčky, nálepky, záslepky, kryty, stěrky, unášeče válečků, pogumované rolny. Dále všech součástí zboží - strojů které jsou v kontaktu s materálem a jsou namáhány třením jako např. Briketovody a čelisti briketovacích lisů. Na díly, které výrobce zboží - stroje označuje jako spotřební materiál.
- Úhradu škod vzniklých provozem stroje přepětím, podpětím, chodem na dvě fáze, nebo chodem na protiběžné nafázování
- úhradu jakékoliv výdajů ve spojitosti s poraněním osob nebo náhodným poškozením majetku,
- kompenzaci za časové ztráty, obchodní ztráty nebo náhradu za poplatky či cenu za zápůjčku náhradního zařízení po dobu záruční opravy.
6.2.7. Dodavatel si vyhrazuje právo rozhodnout o rozsahu a způsobu provedení záruční opravy.
6.2.8. Na všechny originální součásti vyměněné v případě uplatnění práv ze záruky se vztahuje původní záruční doba po zbývající dobu její platnosti.
6.2.9. Záruční opravu je oprávněn vykonávat výhradně autorizovaný servis Alois Podařil nebo jím pověřená osoba.
6..2.10. V případě dalšího prodeje stroje novému vlastníkovi se na stroj nevztahuje původní záruční doba po zbývající dobu její platnosti, pokud dodavatel s původním odběratelem neujedná jinak a to vždy písemně.
6.2.11. Nároky z odpovědnosti za vady, které lze zjistit při dodání stroje (zjevné vady), uplatní odběratel u dodavatele nejpozději do 3 pracovních dnů od dodání stroje. Jestliže odběratel tuto povinnost nesplní, nároky odběratele z odpovědnosti za vady stroje u zjevných vad zanikají.
- ZÁRUKA A ZÁRUČNÍ DOBA
7.1. odběratel - spotřebitel
- Nové stroje - 24 měsíců
- Použité - bazarové stroje - 12 měsíců
- Nebo počtem odpracovaných hodin, které stanovuje prodávající, záleží co nastane dříve
7.2. odběratel - podnikatel
- Nové stroje -12 měsíců
- Použité - bazarové stroje - 3 měsíce
- Nebo počtem odracovaných hodin, které stanovuje při prodeji prodávající, záleží co nastane dříve
- PODMÍNKY POSKYTOVÁNÍ MIMOZÁRUČNÍHO A POZÁRUČNÍHO SERVISU
8.1.1 Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOSP“) Alois Podařil., IČ: 43941931, sídlem Lýskova 2073/57, 155 00 Praha 5 tel.: +420 732 827 049 / 076, e-mail: strojehumolec@seznam.cz(dále jen „dodavatel“) platí pro veškeré smlouvy o dílo, jejichž předmětem je oprava, záruční i pozáruční servis, pravidelná údržba nebo seřízení strojů (dále jen „Servis“), které zákazník (dále jen „Zákazník“) uzavře s firmou Alois Podařil IČ: 43941931 ohledně servisu strojů.
8.1.2. Tímto je zahrnutí vlastních podmínek Zákazníka vyloučeno, ledaže by dodavatel výslovně souhlasil s platností odlišných, rozporných nebo doplňujících podmínek smluvního partnera - Zákazníka.
8.1.3. Jakékoli všeobecné obchodní podmínky anebo i jakékoli jiné podmínky Zákazníka, které jsou v rozporu s těmito VOP, platí pouze za předpokladu, že s nimi dodavatel výslovně písemně souhlasil. Tímto je zahrnutí vlastních podmínek Zákazníka vyloučeno, ledaže by bylo ujednáno jinak. Tyto VOP tvoří nedílnou součást cenové nabídky servisu dodavatele, která se po odsouhlasení ze strany Zákazníka stává servisní smlouvou.
8.1.4 Servis je činnost firmy Alois Podařil - Stroje Humpolec, uvedená v ceníku pro servis, který je k dispozici na adrese www.strojehumpolec.cz (dále jen „Ceník“).
8.2. Uzavření servisní smlouvy
8.2.1 Zákazník zadává objednávku servisu prostřednictvím telefonického nebo emailového kontaktu tel.: +420 732 827 049/076 , e-mail: strojehumpolec@seznam.cz nebo prostřednictvím poptávkového / objednávkového formuláře na webových stránkách www.strojehumpolec.cz. Zákazník přitom uvede typ stroje a popis závady, případně i rozsah objednávaného servisu.
8.2.2. Dodavatel na základě poptávky Zákazníka vystaví cenovou nabídku jako právně závazný návrh na uzavření servisní smlouvy s uvedením všech podstatných náležitostí pro servis stroje, jejíž nedílnou součástí je ceník a tyto VOP (dále jen „Cenová nabídka“).
8.2.3.Poté, co Zákazník obdrží cenovou nabídku a tuto cenovou nabídku firmy Alois Podařil Stroje Humpolec ve stanovené lhůtě potvrdí, tak je okamžikem tohoto potvrzení Cenové nabídky uzavřena Smlouva o provedení individuálního servisního zásahu (dále jen „Servisní smlouva“). Smluvní strany svým podpisem na Cenové nabídce prohlašují, že souhlasí s cenou a rozsahem objednaných služeb, které jsou uvedeny v Cenové nabídce firmy Alois Podařil Stroje Humpolec, resp.v uzavřené Servisní smlouvě.
8.2.4. Alois Podařil Stroje Humpolec je oprávněna plnit Servisní smlouvu i částečně a Zákazník je povinen takové plnění převzít a uhradit sjednanou cenu dodaných náhradních dílů a cenu za provedené servisní služby. V případě, že servisní technik firmy Alois Podařil Stroje Humpolec vyhodnotí servis stroje jako tzv. záruční opravu, tak se jedná o servis, který bude proveden jakožto záruční dle podmínek v bodě 7.
8.3.Ceny a platební podmínky
8.3.1. Všechny ceny jsou rozuměny bez DPH a nákladů na cestu. Cesta je účtována dle skutečně ujetých km uvedených v servisní zprávě k realizovanému servisu.
8.3.2. Smluvní strany si sjednaly, že lhůta splatnosti ceny za servis je 10 dní ode dne provedení servisu, pokud není jinou písemnou dohodou smluvních stran stanoveno jinak.
8.3.3. Firma Alois Podařil Stroje Humpolec je oprávněna fakturovat i částečné plnění Servisní smlouvy a Zákazník je povinen takovou fakturu ve výše smluvené lhůtě splatnosti uhradit.
8.3.4. Pro případ, že Zákazník nezaplatí cenu servisu v termínu uvedeném na faktuře, je povinen uhradit firma Alois Podařil Stroje Humpolec smluvní pokutu ve výši 0,1% z dlužné částky za každý den prodlení s platbou. Smluvní pokuta je splatná do 10ti dnů od obdržení výzvy k úhradě této smluvní pokuty.
8.4. Záruka na provedení servisu
8.4.1. Záruku na provedení servisu, tj. na seřizování nebo nastavování stroje, na kterém se prováděla oprava, zhotovitel neposkytuje.
8.4.2. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení součástí stroje, opotřebení vlivem nevhodného používání, údržby nebo umístění stroje a neodborného zásahu do nastavení stroje osobou bez odborné kvalifikace. Zákazník je povinen si stroj po opravě převzít a odzkoušet všechny jeho funkce. Zákazník svým podpisem servisní zprávy potvrzuje převzetí stroje a provedení zkoušek funkčnosti stroje, tj. objednaný servis.
8.4.3. Pokud při přebírání stroje objednatel zjistí nedostatky v provedeném servisu, tak je oprávněn požadovat na servisním technikovi provádějícím opravu, odstranění těchto nedostatků ihned po jejich zjištění.
8.4.4. Pokud situace neumožňuje servisnímu technikovi odstranit zjištěné nedostatky (např. nemá s sebou pro opravu potřebné náhradní díly) a pokud se v konkrétním případě na místě ukáže jako nutné vyčkat na dodání dalších náhradních dílů a součástí a z tohoto důvodu (ač to původně nebylo předpokládáno, když taková potřeba byla zjištěna až na místě a nemohla být zjištěna bez osobní prohlídky stroje, je Zákazník povinen tyto zjištěné nedostatky uvést do servisní zprávy do odstavce „Popis provedené práce“, čímž bude provedená servisní činnost považována pouze za částečně provedené plnění. Firma Alois Podařil Stroje Humpolec se zavazuje pokračovat v servisní činnosti ihned po zajištění podmínek nutných k odstranění zjištěných nedostatků bez toho, aby Zákazník musel na pokračování servisní činnosti činit zvláštní objednávku. V takovém případě je Zákazník povinen uhradit cenu servisních služeb dle těchto VOP a Cenové nabídky, včetně náhrady za opakovanou cestu.
8.4.5. Klient bere na vědomí, že pokud se v konkrétním případě na místě ukáže jako nutné vyčkat na dodání dalších náhradních dílů a součástí a z tohoto důvodu (ač to původně nebylo předpokládáno, když taková potřeba byla zjištěna až na místě a nemohla být zjištěna bez osobní prohlídky stroje z naší strany) bude nutné domluvit další termín pro pokračování v servisní službě na místě, tak i v takovém případě uhradí cenu servisních služeb dle těchto VOP, včetně náhrady za opakovanou cestu (km a čas na cestě). Neuvede-li Zákazník zjištěné nedostatky do servisní zprávy, má se za to, že je servis řádně proveden a dokončen.
8.5. Odpovědnost za škodu
8.5.1. Není-li v Servisní smlouvě uvedeno jinak, platí, že Alois Podařil Stroje Humpolec odpovídá pouze za skutečnou škodu způsobenou Zákazníkovi prokázaným a zaviněným porušením svých povinností; firma Alois Podařil Stroje Humpolec neodpovídá za nepřímou škodu ani za ušlý zisk.
8.5.2. Odpovědnost firmy Alois Podařil Stroje Humpolec za škodu dle Servisní smlouvy je omezena maximální částkou odpovídající ceně servisu bez DPH.
8.5.3 Firma Alois Podařil Stroje Humpolec nenese v žádném případě odpovědnost za následné škody. Není-li v Servisní smlouvě uvedeno jinak, není Zákazník oprávněn vůči firmě Alois Podařil Stroje Humpolec uplatňovat žádné nároky vyplývající z výrobních ztrát, ušlého zisku, ztráty obchodních kontaktů, z následných či nepřímých škod nebo ztrát ať již jakéhokoli druhu (včetně jakékoli škody ze ztrát zisku z podnikání, poklesu obratu, přerušení podnikání, ztráty důvěryhodnosti, poškození dobrého jména, ztráty informací o podnikání nebo jakékoli další finanční ztráty či újmy).
8.6.Ostatní a společná ujednání
8.6.1. Stroj byl za přítomnosti Zákazníka (popř. jím pověřené osoby) seřízen s materiálem, odzkoušen, předán a funkční bez závad. Zákazník prohlašuje, že s provedeným servisem souhlasí a potvrzuje převzetí dílů uvedených v poli „Spotřebovaný materiál“. Zákazník souhlasí s cenou servisu a spotřebovaných náhradních dílů.
8.6.2. Servisní zpráva je vyhotovena ve dvou stejnopisech s platností originálu, z nichž jeden obdrží Zákazník a jeden firma Alois Podařil Stroje Humpolec.
8.7. Rozhodné právo, soudní příslušnost
8.7.1. Výhradním místně příslušným soudem dle § 89a z.č.99/1963 Sb., pro veškeré spory vyplývající z této smlouvy nebo v souvislosti s ní je příslušný soud dle sídla firmy Alois Podařil.
8.7.2. Pro veškeré právní vztahy smluvních stran platí právo České republiky s vyloučením zákonů o mezinárodní koupi zboží.
8.7.3 Tyto Všeobecné obchodní podmínky servisních služeb firmy Alois Podařil Stroje Humpolec jsou platné od 20.8.2024.
- ZAPŮJČENÍ STROJE
10.1. Dodavatel jako součást své podnikatelské činnosti poskytuje zápůjčky vybranéhých strojů, a to za úplatu.
10.2. Smlouvou o zápůjčce se stroj dostává do dispozice odběratele, který je oprávněn jej osobně užívat a je povinen za zapůjčení stroje zaplatit úplatu. Nese také nebezpečí škody na věci, a to od jejího převzetí do doby její vrácení. Smlouva se zpravidla sjednává na dobu určitou. Překročí-li odběratel trvání doby zapůjčení, je povinen nahradit dodavateli škodu, která mu tím vznikne, nejméně ve výši sjednaného zápůjčného za každý den, kdy byl stroj v jeho držení po uplynutí sjednaného doby trvání zápůjčky. Tím není dotčeno právo na náhradu jiné případně vzniklé škody. Odběratel je povinen stroj předat zpět dodavateli v místě, kde jej převzal v pracovní dny v pracovní době uvedené dodavatelem, není-li sjednáno jinak. Neúspěšný pokus o vrácení stroje mimo pracovní dobu jde k tíži odběratele.
10.3. Při převzetí stroje do zápůjčky složí odběratel protihodnotu zboží v penězích ve sjednané výši. Dodavatel je oprávněn při vrácení stroje z této částky strhnout částku, která tvoří součet všech pohledávek, které dodavatel vůči odběrateli aktuálně má. Započtení je účinné okamžikem vyplacení zbývající části protihodnoty stroje odběrateli. Protihodnota se neúročí a nepřesahuje – li povolený hotovostní limit dle zákona, bude vedena v hotovosti v pokladně dodavatele současně s jinými účetními položkami.
10.4. Odběratel je v době trvání zápůjčky povinen:
- přísně dbát pokynů a doporučení dodavatele
- užívat předmět zápůjčky dle návodu a pokynů, a to přiměřeně jeho povaze a stavu a chránit jej před poškozením
- uhradit úplatu za zápůjčku dle sjednaných podmínek
- svěřit obsluhu předmětu zápůjčky, u kterého je třeba zvláštní povolení, přezkoušení či osvědčení pouze osobám způsobilým, zaškoleným a oprávněným
- provádět na vlastní náklady běžnou údržbu i mazání dle doporučení výrobce
- umožnit pracovníkům dodavatele na jejich vyžádání přístup k předmětu zápůjčky za účelem provedení kontroly provozních podmínek zápůjčky, případně provedení servisní prohlídky nebo opravy
- chránit předmět nájmu i jeho příslušenství před ztrátou a odcizením.
V případě ztráty či odcizení předmětu zápůjčky je odběratel uhradit škodu vyčíslenou dodavatelem a uhradit opravu předmětu zápůjčky a rovněž částku odpovídající snížení její hodnoty, pokud dojde k poškození i jiným způsobem než při běžném provozu
- odcizení, ztrátu, úmyslné poškození předmětu nájmu neprodleně ohlásit Policie ČR a ihned informovat dodavatele o vzniklé skutečnosti a zaslat mu do 3 kalendářních dnů písemné vyrozumění Policie ČR k dané situaci, přičemž vyrozumění musí obsahovat číslo jednací policejního spisu.
- V případě, že odběratel skutečnost odcizení/ztráty dodavateli prokazatelně neoznámí nebo nevrátí-li předmět zápůjčky i z jiných důvodů řádně a včas, uhradí dodavateli smluvní pokutu ve výši trojnásobku sjednaného denního zápůjčného za každý den prodlení s vrácením věci.
- neprovádět na předmětu nájmu změny bez předchozího písemného souhlasu dodavatele,
- předat kompletní předmět zápůjčky včetně veškerého zapůjčeného příslušenství nejpozději poslední den sjednané doby trvání zápůjčky, a to v bezvadném stavu s přihlédnutím k obvyklému opotřebení. Odběratel je povinen vrátit předmět zápůjčky zbavený nečistot vzniklých při jeho používání. V případě vrácení znečištěného předmětu zápůjčky bude odběrateli účtován fixní poplatek ve výši 500,- Kč (pět set korun českých) za vyčištění předmětu zápůjčky.
- případě, že odběratel předmět zápůjčky včas nevrátí, souhlasí s tím, že pronajímatel je oprávněn předmět nájmu na náklady odběratele převzít v místě jejího uložení nebo užívání při práci a užívání předmětu zápůjčky dbát na zásady ochrany, bezpečnosti a zdraví a ochrany životního prostředí. Dodavatel není povinen zjišťovat, zda odběratel je či není schopen zajistit dodržování zásad ochrany, bezpečností a zdraví při práci.
10.5 Odběratel nesmí přenechat předmět zápůjčky k užívání třetím osobám. V případě, že by tak učinil, odpovídá dodavateli za osud předmětu zápůjčky i za závazky tím vzniklé sám.
10.6 Pro případ porušení povinnosti vrácení zápůjčky včas a řádně se sjednává smluvní pokuta ve výši 25% z pořizovací ceny předmětu zápůjčky včetně DPH. Sjednanou smluvní pokutou není dotčeno právo dodavatele na
náhradu škody.
10. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
10.1. Stroj zůstává až do úplného zaplacení kupní ceny stroje včetně všech souvisejících pohledávek prodávajícího ve vlastnictví prodávajícího. Odběratel není oprávněn do úplného zaplacení stroj vložit do majetku, nebo užít jako předmět zástavy třetí straně.
10.2. Nebezpečí škody na zboží přechází na odběratele okamžikem převzetí stroje bez ohledu na úplné zaplacení stroje.
10.3. Dodavatel je oprávněn od smlouvy odstoupit, nedojde-li k úhradě ceny včas a řádně. Současně je oprávněn obdržet od odběratele úrok z prodlení z nezaplacené částky ve výši dle těchto obchodních podmínek, a to až do zaplacení.
10.4. Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje dodavatel prostřednictvím elektronické adresy strojehumpolec@seznam.cz. Informaci o vyřízení stížnosti odběratele zašle dodavatel na elektronickou adresu odběratele. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, který je pro dodavatelem dodávané zboží věcně příslušný je Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).
10.5. Dodavatel je oprávněn k prodeji strojů na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
10.6. Odběratel tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
10.7. Dodavatel není odpovědný za prodlení s plněním či nesplnění povinnosti podle smlouvy nebo za škody, pokud toto prodlení či nesplnění bylo způsobeno vyšší mocí. Zásahem vyšší moci se rozumí zejména: vyhlášená či nevyhlášená válka, invaze, vyhlášení výjimečného stavu, povstání, revoluce, občanské nepokoje, teroristické činy nebo jejich nebezpečí, epidemie, karanténní opatření, rozhodnutí či opatření orgánů státní správy, evropské unijní správy či místní samosprávy a soudů, stávka, výluka, protestní akce zaměstnanců, přírodní živelné události včetně sněhové kalamity, povodně a požáru, výbuchu, bouře, záplav, zemětřesení, tektonická činnost, sesuvu půdy, nesjízdných silnic nebo omezení jejich průjezdnosti, omezení letecké dopravy či její výluky, havárie znemožňující či znesnadňující splnění povinností stran, dlouhodobé (více než 24 hodin trvající) přerušení dodávky elektrické energie ovlivňující chod zařízení Dodavatele, omezení dostupnosti telekomunikačních sítí, mobilních sítí operátorů, platebních terminálů či informačních systémů nebo cloudových úložišť, poruchy strojů či zařízení nebo výpadku technologií včetně poruch hardware či software počítačů včetně těch způsobených viry, zásahem hackerů, narušením zabezpečení nebo aktualizacemi software, či jiný podobný stav anebo jiné nepředvídatelné, neodvratitelné a nezaviněné události významně omezující či vylučující splnění povinností.
- OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
11.1. Dodavatel prohlašuje, že osobní údaje shromažďuje, zpracovává a uchovává v souladu s platnými právními předpisy České republiky, zejména se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a příslušnými právními předpisy Evropské Unie, tzn. že veškeré osobní údaje jsou použity výhradně k níže specifikovanému účelu, níže specifikovaným způsobem, veškeré osobní údaje jsou získány pouze v nezbytném rozsahu a žádné osobní údaje nebudou zveřejněny ani poskytnuty třetí osobě s výjimkami uvedenými níže.
11.2. Dodavatel postupuje tak, aby odběratel neutrpěl újmu na svých právech, zejména na právu na zachování lidské důstojnosti a dbá na ochranu před neoprávněným zasahováním do soukromého a osobního života odběratele.
11.3. Odběratel poskytuje dodavateli osobní údaje za účelem plnění smluvního závazku, tj. smlouvy, kterým se rozumí zejména:
- vedení komunikace se zákazníkem,
- zaslání zboží zákazníkovi,
- provádění servisu zboží,
- pro účely uplatnění reklamace,
- pro vnitřní potřebu Správce.
Poskytnutými údaji pro tento účel se rozumí: jméno, příjmení, akademický či jiný titul, obchodní firma, adresa, adresa trvalého pobytu, sídlo, místo podnikání, datum narození, identifikační číslo a daňové identifikační číslo, číslo bankovního účtu, příp. ve tvaru IBAN, údaje o platbách, platební morálce, podpis, telefonní číslo, e-mailová adresa, IP adresa, identifikace dle cookies.
11.4. Odběratel poskytuje dodavateli osobní údaje za účelem plnění právních povinností, vyplívajících dodavateli zejména ze zákona č. 253/2008 Sb. o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu (dále jen „AML zákon“) a jiných právních předpisů. Poskytnutými údaji pro tento účel se rozumí údaje, které umožní provedení identifikace dle AML zákona a další jiné údaje, které uloží jiný právní předpis.
11.5. Odběratel poskytuje dodavateli osobní údaje pro účely oprávněných zájmů dodavatele, kterými se rozumí zejména:
- přímý marketing a zasílání obchodních sdělení,
- zkvalitnění péče a zjištění relevantních potřeb zákazníka,
- vymáhání pohledávek či zjišťování a hodnocení platební morálky zákazníka.
Poskytnutými údaji pro tento účel se rozumí: jméno, příjmení, obchodní firma, adresa, adresa, místo podnikání, datum narození, identifikační číslo, telefonní číslo, e-mailová adresa, IP adresa, identifikace dle cookies.
11.6. Dodavatel poskytnuté údaje zpracovává shromažďováním, monitorováním, profilováním a vyhodnocováním osobních údajů. Dodavatel provádí zpracování osobních údajů mechanicky i automatizovaně, a to v elektronické i listinné podobě.
11.7. Dodavatel osobní údaje získává přímým kontaktem od odběratele.
11.8. Odběratel bere na vědomí, že dodavatel může jeho osobní údaje poskytnout třetím osobám, zejména:
- spřízněné či propojené společnosti, tj. společnosti, která je řízena, ovládána nebo vlastněna dodavatelem,
- subjektům v rámci podnikatelského seskupení dodavatele,
- obchodním partnerům dodavatele,
- poskytovatelům služeb, zejména společnostem pomáhajícím s fakturacemi, účetní společnosti, auditoru, daňovému poradci, právnímu poradci, dopravci apod.,
- orgánům veřejné moci, zejména finančním orgánům, orgánům místní správy a samosprávy, soudům, atd.
- orgánům činným v trestním řízení,
- jiným subjektům v souvislosti s plněním smlouvy a plnění účelů uvedených výše.
11.9. Odběratel má právo přístupu ke svým osobním údajům a právo na jejich opravu včetně práva požadovat vysvětlení a odstranění závadného stavu a dalších zákonných práv k těmto údajům.
11.10. Odběratel má právo vznést kdykoliv námitku vůči zpracování jeho osobních údajů dodavatelem dle odst. 12.5. těchto obchodních podmínek. Pokud se uvedená námitka týká zpracování osobních údajů pro marketingové účely, dodavatel je povinen okamžitě takové zpracování ukončit. Poučení o tomto právu je přílohou obchodních podmínek.
11.11. Dodavatel může dále při poskytnutí souhlasu zpracovávat tzv. "cookies" tak, aby usnadnil poskytování informačních služeb, v souladu s ustanovením Směrnice 95/46/ES o účelu "cookies" či podobných nástrojů a je zajištěno, aby odběrateli byly známy informace, které se ukládají do koncového zařízení, jež používá, dodavatel pro tento účel stanoví samostatné podmínky pro použití cookies. Odběratel má možnost odmítnout, aby "cookies" nebo podobné nástroje byly ukládány do jeho koncových zařízení, např. tím, že spustí ve svém prohlížeči funkcionalitu anonymního prohlížení.
11.12. Ochrana osobních údajů odběratele, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
11.13. Odběratel souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a příjmení, adresa bydliště, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, adresa elektronické pošty a telefonní číslo (dále společně vše jen jako „osobní údaje“), jakož i dalších osobních údajů, které dobrovolně dodavateli sdělí.
11.14. Odběratel souhlasí se zpracováním osobních údajů dodavatelem, a to pro účely realizace práv a povinností ze smlouvy. Nezvolí-li odběratel jinou možnost, souhlasí se zpracováním osobních údajů dodavatelem také pro účely zasílání informací a obchodních sdělení odběrateli. Souhlas se zpracováním osobních údajů v celém rozsahu dle tohoto článku není podmínkou, která by sama o sobě znemožňovala uzavření smlouvy. Dodavatel je oprávněn zpracovávat osobní údaje odběratele z titulu uzavřené smlouvy a za účelem realizace předmětu smlouvy.
11.15. Odběratel bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat dodavatele o změně ve svých osobních údajích.
11.16. Zpracováním osobních údajů odběratele může dodavatel pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele nebo pověřence. Kromě osob dopravujících zboží nebudou osobní údaje dodavatelem bez předchozího souhlasu odběratele předávány třetím osobám. Odběratel bere na vědomí, že dodavatel může jeho osobní údaje poskytnout třetím osobám, zejména:
- Spřízněné společnosti, tj. provozovateli anebo společnosti, která je řízena, ovládána nebo vlastněna dodavatelem a/nebo provozovatelem,
- Subjektům v rámci podnikatelského seskupení BG Technik cs, a.s.,
- Obchodním partnerům, jejichž seznam uvádí Společnost na svých webových stránkách,
- Poskytovatelům služeb, zejména společnostem pomáhajícím s fakturacemi, provozem Webových stránek, účetní společnosti, auditoru, daňovému poradci, advokátu, apod.,
- Orgánům veřejné moci, zejména finančním orgánům, orgánům místní správy a samosprávy, soudům a orgánům činným v trestním řízení,
- Jiným subjektům v souvislosti s plněním Smlouvy, plněním zákonem stanovených povinností a k plnění účelů uvedených výše.
11.17. Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou, nejdéle však do odvolání souhlasu. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.
11.18. Odběratel potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.
11.19. V případě, že by se odběratel domníval, že dodavatel nebo zpracovatel (čl. 9.5) provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života odběratele nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může:
- požádat dodavatele nebo zpracovatele o vysvětlení,
- požadovat, aby dodavatel nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý stav.
11.20. Požádá-li odběratel o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu dodavatel povinen tuto informaci předat. Dodavatel má právo za poskytnutí informace podle předchozí věty požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.
- DORUČOVÁNÍ, ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ
12.1. Písemné podání prokazatelně odeslané jednou stranou na adresu bydliště, sídla či místa podnikání druhé strany uvedeného ve smlouvě či v příslušném veřejném rejstříku, se považuje za doručené 5. den po jeho odeslání i tehdy, když si druhá strana toto podání z jakéhokoliv důvodu nepřevezme.
12.2. Odběrateli může být doručováno na elektronickou adresu odběratele.
12.3. Odběratel souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem provozovatele nebo prodávajícího na elektronickou adresu odběratele a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení provozovatele nebo prodávajícího na elektronickou adresu odběratele.
- ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
13.1. Pokud vztah založený smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
13.2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení.
13.3. Kontaktní údaje dodavatele: adresa pro doručování : Alois Podařil Stroje Humpolec, Čejov č.p.286, 396 01 Humpolec, adresa elektronické pošty strojehumpolec@seznam.cz, telefon:+420 732 827 049 nebo +420 732 827 076
V Praze dne 20.8.2024